استقبال بایدن از اظهارات رهبر اکثریت سنای آمریکا علیه نتانیاهو

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا پیش از بیان اظهاراتش علیه نتانیاهو، تیم او را در جریان این سخنرانی گذاشته بود.

 
به گزارش ایسنا، بایدن روز جمعه گفت: سناتور شومر با اعضای ارشد تیم من تماس گرفته و به آن‌ها اطلاع داده بود که می‌خواهد چنین سخنرانی را انجام دهد.
 
وی افزود: من نمی‌خواهم به تفصیل در این زمینه بپردازم اما آن سخنرانی خوبی بود.
 
بایدن تاکید کرد که شومر نگرانی جدی بسیاری از آمریکایی‌ها را ابراز کرده است.
 
چاک شومر روز گذشته در صحن مجلس سنا گفت که حزب نتانیاهو پس از هفتم اکتبر دیگر نتوانسته نیازهای این رژیم برآورده کند.
 
شومر از رژیم صهیونیستی خواست تا انتخابات جدیدی برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم برگزار کنند.
 
ان بی سی نیوز گزارش داد که رهبر اکثریت سنا در ادامه با اشاره به اینکه حزب نتانیاهو دیگر مناسب هدایت این رژیم نیست، عنوان کرد: جهان از آن زمان (هفتم اکتبر) دچار تغییراتی رادیکال شده و مردم اسرائیل دارند توسط نگرش‌هایی خفه می‌شوند که در گذشته گیر کرده است.
 
شومر در ادامه عنوان کرد که نتانیاهو با ارجح دانستن بقای سیاسی خود نسبت به حفظ منافع صهیونیست‌ها، «مسیر خود را گم کرده است.»
 
این اظهارات شومر که یکی از اصلی‌ترین انتقادهای آمریکا به رژیم صهیونیستی بوده درحالی بیان شده که یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی روز گذشته دولت آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد بنیامین نتانیاهو را سرنگون کند.
 
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد در واکنش به این مسئله گفت: این موضعی نیست که ما اتخاذ کرده باشیم. من هیچ ارزیابی در این زمینه ارائه نمی‌دهم.
 
مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.
 
این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.
 
تنش‌ها بین دولت جو بایدن و کابینه رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از شکست مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در دوشنبه گذشته تشدید شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد