کسب رتبه اول جمع‌آوری گازهای مشعل بین ۷۰ کشور برای ایران

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت گفت: صنعت نفت و گاز ایران در بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز موفق به کسب رتبه اول در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها شد.

جواد اوجی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در الجزایر برگزار شد، گزارشی از وضعیت ذخائر و تولیدات کشورهای عضو که ۷۰ درصد گاز جهان را تامین می‌کنند، داده شد.

وی با ابراز خشنودی نسبت به دستاورد بزرگ در صنعت گاز کشور، اظهار کرد: صنعت  نفت و گاز ایران در بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز موفق به کسب رتبه اول  در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها شد. همچنین در حالی که میانگین رشد تولید گاز طبیعی طبق اعلام دبیرخانه اجلاس سران ۲.۵ درصد است اما جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رشد تولید ۵ درصدی گاز شده است.

وزیر نفت از برگزاری اجلاس وزرای نفت کشورهای صادرکننده گاز در آبان ۱۴۰۳ در ایران خبر داد و افزود: در اجلاس الجزایر توانمندی‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز را عرضه کردیم همچنین از فرمت قراردادهای جدید توسعه میادین گازی کشورمان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رونمایی کردیم.

وی ادامه داد: توافق‌های خوبی در بخش‌های صدور خدمات فنی و مهندسی، فروش فرآورده‌های گازی، توسعه میادین گازی و توسعه ایستگاه‌های تقویت فشار، خطوط انتقال و ذخیره‌سازی با کشورهای عضو داشتیم.

وزیر نفت بیان کرد: زیرساخت خطوط نفت و گاز ایران برای ترانزیت و انتقال انرژی از شمال به جنوب و شرق و غرب کاملا آماده است که توسط رییس‌جمهور به این مجمع جهانی پیشنهادات خوبی داده شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اسفند ۱۴۰۲ سرمای شدیدی داشتیم ولی خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی یا افت فشار گاز نداشتیم همچنین در سیلاب جنوب شرق کشور نیز مشکلی برای قطع گاز نداشتیم. توانمندی پیمانکاران و سازندگان کشور در بحث توسعه و تجهیز پالایشگاه ها و خطوط انتقال و مجتمع های پتروشیمی به کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقایی به شکل صادرات خدمات فنی مهندسی عرضه می شود.

وزیر نفت ادامه داد: در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت.

اوجی خبر داد: بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد